AKTUALIZACJA INFORMACJI ZAWARTYCH W EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Wniosek o wprowadzenie zmiany w operacie ewidencji gruntów
I Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz rozporządzenia wykonawcze
II Wymagane dokumenty
-
Prawa osób i jednostek organizacyjnych tj. właścicieli, władających do gruntów, budynków i lokali uwidacznia się w ewidencji na podstawie:
- wpisów dokonanych w księgach wieczystych (zbiorach dokumentów),
- prawomocnych orzeczeń sądowych,
- umów zawartych w formie aktów notarialnych, dotyczących ustanowienia lub przeniesienia praw rzeczowych do nieruchomości,
- ostatecznych decyzji administracyjnych,
- dyspozycji zawartych w aktach normatywnych lub innych rejestrach.
-
Opracowania geodezyjne i kartograficzne sporządzona przez geodetę uprawnionego, przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
-
Inna dokumentacja prawna uzasadniająca zmiany w operacie ewidencji gruntów.
Aktualizacja informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje z urzędu lub na wniosek, w drodze czynności materialno-technicznej lub w drodze decyzji administracyjnej.
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym - art. 76a § 1 Kpa.
III Miejsce załatwienia spraw
-
Referat Ewidencji Gruntów - pokój 205
tel. 032/ 36 80 761, 762, 763
Obowiązek informacyjny wynikający z artykułu 13 ust. 1 i 2 RODO (UE) spełniono na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Będzinie w zakładce STAROSTWO – STRUKTURA STAROSTWA – KOMÓRKI ORGANIZACYJNE STAROSTWA – WYDZIAŁ GEODEZJI – Klauzula informacyjna RODO Wydziału Geodezji.
email: adudala@powiat.bedzin.pl , w dniu: 02‑07‑2009 13:30:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|