Zakres rzeczowy referatu
Referat Ewidencji Gruntów.
Referatem kieruje Kierownik Referatu.
Do zakresu rzeczowego Referatu Ewidencji Gruntów należy:
1) Realizacja polityki państwa w zakresie geodezji i kartografii.
2) Podejmowanie działań organizacyjnych i technicznych do wdrożenia ewidencji gruntu i budynków (katastru).
3) Prowadzenie, aktualizacja oraz administrowanie państwowym zasobem geodezyjnym i kartograficznym w zakresie części dotyczącej ewidencji gruntów i budynków.
4) Ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem.
5) Modernizacja ewidencji gruntów i budynków.
6) Aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków w oparciu o dostępne dla organu dokumenty i materiały źródłowe.
7) Przetwarzanie do postaci elektronicznej dokumentów uzasadniających wpisów do operatu ewidencji gruntów i budynków, a w szczególności: aktów notarialnych, decyzji administracyjnych, postanowień sądu.
8) Przeprowadzanie postępowań administracyjnych w sprawie aktualizacji operatu ewidencyjnego lub wzywanie do dostarczania dokumentów geodezyjnych, kartograficznych i innych niezbędnych do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i budynków lub innych postępowań administracyjnych należących do właściwości referatu.
9) Zawiadamianie o dokonanych zmianach ewidencyjnych.
10) Współpraca z organami i jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu:
a) planowania przestrzennego,
b) wymiaru podatków i świadczeń,
c) statystyki publicznej,
d) gospodarki nieruchomościami,
e) oznaczenia nieruchomości w księgach wieczystych.
11) Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
12) Prowadzenie rejestru cen nieruchomości.
13) Tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych w systemie teleinformatycznym, obejmującym zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczące: ewidencji gruntów i budynków, rejestru cen nieruchomości.
14) Obsługa różnych instytucji, urzędów, osób fizycznych i prawnych, jednostek wykonawstwa geodezyjnego w zakresie udostępniania danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
15) Wydawanie licencji za udostępniane dane oraz sporządzenie Dokumentu Obliczenia Opłaty.
16) Weryfikacja przesłanych przez służby finansowe Starostwa wyciągów bankowych dotyczących wpłat za udostępniane informacje.
17) Sporządzanie i wydawanie wyrysów i wypisów z ewidencji gruntów i budynków lokali, map ewidencyjnych i zasadniczych.
18) Prowadzenie punktu konsultacyjnego, którego celem działalności jest udzielanie szczegółowych wyjaśnień i informacji dotyczącej problematyki geodezyjnej w zakresie rodzajów i sposobu działań niezbędnych do uzyskania tytułu prawnego do zajmowanych nieruchomości i ujawniania tych praw w księgach wieczystych.
19) Zarządzanie nieruchomościami państwowymi wydzielonymi w związku z usytuowaniem na nich znaków geodezyjnych, grawimetrycznych, magnetycznych oraz budowli triangulacyjnych.
20) Prowadzenie postępowań w zakresie wymiany i scalania gruntów.
email: adudala@powiat.bedzin.pl , w dniu: 02‑07‑2009 12:29:00
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|